Zvýšená funkce štítné žlázy

autor: Maria.Tom 31.05.2010 09:54

Co dělá zvýšená funkce štítné žlázy? Příznaky? Dostala jsem tbl.na přechod a přitom to byla zvýš.funkce štit.žlázy.Je mi 41let .Děkuji.

Odpovědi na otázku

  • olkol13 31.12.2010 09:44
    Buší Vám srdce, hubnete
  • janulik 29.12.2010 00:12
    Příznaky nemoci jsou závislé na věku, zdravotním stavu pacienta a množství hormonů produkovaných štítnou žlázou. Hormony zde působí jakési celkové zrychlení organismu. Obecně lze říci, že u starších osob jsou méně nápadné. Nemocný trpí někdy velmi rychlými změnami a poruchami nálad. Často mívá až euforické nálady. Bývá neklidný, nervózní, úzkostný až plačtivý, velmi špatně se soustředí a občas dělá zbytečné, mimovolné pohyby. Trpí poruchami spánku a je unavený. Při rozhovoru s tímto člověkem si všimnete, že mluví rychle, působí až hyperaktivním dojmem a hlas mu může přeskakovat. Nemocný má zrychlený tep a mnohdy si stěžuje na nepříjemné a silné bušení srdce, tzv.: palpitace. Časté jsou i poruchy srdečního rytmu (paroxysmální tachykardie, fibrilace síní). Krevní tlak bývá vysoký a rozmezí mezi jeho horní a dolní hodnotou je veliké.
  • andelova23 27.12.2010 21:59
    Bolest svalů a kostí, hrozná únava, vypadávání vlasů a nespavost.
  • novina 27.12.2010 11:38
    Se štítnou žlázou není radno si zahrávat, někdy je vidět, někdy ne, u každého působí jinak, někdo hubne, jiný tloustne změnou metabolismu, lékař doporučí tu správnou léčbu.
  • komarkova.olga 26.12.2010 19:09
    je třeba začít chodit na pravidelné prohlídky k lékaři, protože zvýšená funkce štítné žlázy je buď hubnutí nebo i přibírání na váze
  • jajda69 23.12.2010 16:33
    např jste slabá, buší vám srdce,hubnete a podobně.Lékař vyřeší
  • Atog 23.12.2010 10:59
    Ovlivnuje to celý organismus.
  • kianid1357 17.12.2010 22:01
    Léčba: Zvýšená tvorba hormonů se řeší podáváním léků snižující jejich tvorbu (tyreostatika) a to se kombinuje s léky zpomalujícími srdeční frekvenci. Někdy se provádí operační odstranění štítné žlázy spojené s následným doživotním podáváním jejích hormonů v tabletové formě. Pokud nechceme z nějakého důvodu provést operaci, lze elegantně podat pacientovi dávku radioaktivního jódu. Tento jód je stejně jako normální jód vychytán buňkami štítné žlázy a ty jsou pak radioaktivitou zlikvidovány.
  • Dany54 17.12.2010 10:38
    Všechny priznaky jsou velice nepřijemný a měla by jste to rešit s odbornikem
  • xzdev100 14.12.2010 19:10
    Příznaky může být podrážděnost, stálý pocit horka, svalová slabost, měknutí nehtů, padání vlasů, častější vyměšování, úbytek na váze při stále stejném příjmu potravin, u žen kratší menstruační interval a slabší krvácení. Pacienti mají často pocit přebytečné energie a současně mohou mít i pocit slabosti a cítit se zcela vyčerpaní. Léčení bývá složitější - jde o to zastavit tuto zvýšenou aktivitu. Existují tři možnosti: podávání radioaktivního jódu na oslabení činnosti štítné žlázy, podávání léků na zastavení zvýšené produkce hormonu, chirurgické odstranění štítné žlázy, jejíž funkce se pak nahrazuje trvalým dodáváním chybějícího hormonu.
  • sindu 09.12.2010 15:04
    Vypoulené oči, ryclý tep, nervozita, padání vlasů ,úbytek na váze, měknutí nechtů
  • Jitka Veletová, studentka medicíny 21.11.2010 09:56
    Hormony štítné žlázy ovlivňují celkový metabolismus. Jejich nadbytek při zvýšené funkci štítné žlázy je příčinou celého spektra projevů, z nich se u každého nemusí projevit všechny. Patří k nim zvětšení štítné žlázy, zrychlení srdeční činnosti, nespavost, špátná tolerance tepla, zvýšené pocení, úbytek na váze, průjem, jemný třes rukou, svalová slabost, dvojité vidění... Pravděpodobně jste dostala k užívání thyreostatika, která potlačují funkci štítné žlázy.

Poruchy štítné žlázy patří do témat

Adresář

Diskuze na téma Poruchy štítné žlázy

  • Jitka 16.06.2017 11:06 Poruchy štítné žlázy

    Za poslední rok jsem zhubla 14 kg. Jsem unavená, potím se obzvlášť v noci. Mám slabé nohy. Lékař…

  • Jana 22.04.2017 12:04 Poruchy štítné žlázy

    Dobrý den, před rokem mě lékaři přišli na sníženou činnost ŠŽ. Léky mě nedali a po dobu 3 měsíců…

  • uzdrav 12.03.2017 16:03 Poruchy štítné žlázy

    Dobrý deň, vaša hmotnosť môže byť i z dôvodu hyperfunkcie štítnej žľazy. Aj keď udávate hypofunk…

  • Frantisek 19.01.2017 12:01 Poruchy štítné žlázy

    Dobry den. Mam problem s tim pribrat na vaze. Uz 10 let chodim ke svemu endokrinologovi ktery mi…

  • 15.01.2017 22:01 Poruchy štítné žlázy

    Doporučuji Vám přečíst tuto knihu: Jari Böhlerová: Zdravý v každém věku aneb Jak na prevenci.....…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku